website statistics




Besök oss! Hornsgatan 84, 11821 Stockholm. Måndag - Fredag 11:00-18:30, Lördag 11:00-16:00. [email protected] 08-703 25 55

[email protected]    08-703 25 55     Butiken

Köp- och leveransvillkor

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av The Sofa Store överlåtna till Svea Ekonomi AB.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. 

 

- Delbetalning

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI) 

- Kort

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU.
Vi använder Svea Ekonomis/Webpays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade.
Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet. 

Leveranstid

Leveranstiden anges på hemsidan under respektive produkt. Obs! De angivna leveranstiderna är baserade på ett snitt. Enstaka produkter kan ha längre leveranstid än vad som anges i kundvagnen. Vid beställning av stoppmöbler sänder vi ett mejl till kunden där en preliminär leveranstid till vårt transitlager anges. Har du beställt hemkörning av din stoppmöbel så kan du förvänta dig ytterligare ca 2-4 dagars leveranstid efter att varan slutbetalats. Hemleverans sker efter att varans fulla värde erlagts.

Om varan finns i lager kan du räkna med ca 2-4 dagars leveranstid till närmaste postombud. Gäller normalt alla produktkategorier utom stoppmöbler. Obs! Enstaka undantag kan förekomma. Vi meddelar er ifall leveranstiden skulle vara längre än angivet på hemsidan. 

OBS! Under sommar- och julperioden håller normalt fabrikerna stängt. Under dessa perioder kan det förekomma kraftiga avvikelser från den angivna leveranstiden. 

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket/brev/bussgods eller med din specificerade leverantör. Leverans sker dagtid - kvällskörning är en tilläggstjänst. Priset på kvällskörning skiljer sig beroende på omfång och vikt.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Obs! Alla leveranser sker med enkelbemannad bil - d.v.s bärhjälp/montering/bortforsling av emballage ingår EJ. Detta är tilläggstjänster som man vid ordertillfället måste upplysa oss om. Mottagande kund har undersökningsplikt - man måste syna godset så att det inte är skadat. Anmäl skadat gods omedelbart till chaufför/speditör. 

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHLs portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden. 

Obs! Alla leveranser sker med enkelbemannad bil - d.v.s bärhjälp/montering/bortforsling av emballage ingår EJ. Detta är tilläggstjänster som man vid ordertillfället måste upplysa oss om. Mottagande kund har undersökningsplikt - man måste syna godset så att det inte är skadat. Anmäl skadat gods omedelbart till chaufför/speditör. 

 

Garantier och service

Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Returadress för små paket (annars hänvisar vi till vår lager adress som finns på hemsidan), The Sofa Store, Hornsgatan 84, 11821 Stockholm. Ange alltid öppettider till fraktbolag så att leverans sker innanför butikens öppettider. Sker leverans till annan adress eller om någon från företaget måste hämta gods på terminal el dyl. utgår kostnad för detta.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss (se returadress ovan)
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar om du handlat via hemsidan. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, gäller ingen ångerfrist. Detta omfattar bl.a beställda soffor där Ni valt tyg utifrån bild el tygprov.

Du har inte ångerrätt om:
-tjänsten påbörjats/varan börjat tillverkats under ångerfristen med ditt samtycke,
-priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie,
-varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas,
-förseglingen brutits på produkten eller använts. Du som kund står för returfrakt vid åberopande av ångerrätten. 

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Information på hemsidan

Vi har gjort allt som står i vår makt för att undvika fel på hemsidan. Men kan det förekomma fel och ofullständig information i texter, bilder, grafik och annat material. I sådana fall och i den utsträckning som lagen tillåter, kan vi inte hållas ansvariga för skador som uppstår därav, såtillvida sådan skada inte är ett resultat av grov vårdslöshet eller avsiktlig försummelse från vår sida.

Det är vår avsikt att korrekt återge de varor som finns till försäljning på denna hemsida. Det går dock inte att garantera att färgerna i denna hemsida exakt återger varornas verkliga färger. Dessa avvikelser kan bero på din dators färg- och bildinställningar och därför kan vi inte garantera att färgerna är exakt samma som på din datorskärm. I de fall det är möjligt sänder vi gärna er prover på tyger - men det förekommer skiftningar i färger helt naturligt då alla färgbad är olika av naturliga orsaker. Beställer du utiftån ett prov så räkna med att det kommer att förekomma skillnader i färgbad. Specielllt hos billigare tyger och tyger som är sandtvättade förekommer det stora skillnader i färg/nyans/struktur.

Reservation för eventuella skrivfel, tryckfel och prisjusteringar.

 


Produkter
Övrigt
Drift & produktion:  Wikinggruppen